måndag 11 november 2013

♥ Rustad för vinter och slask?!

Har införskaffat en ny vinterjacka. Det blidde inte den med "räven" utan en snarlik, som syns på bilden ovan. Den hade alla de där detaljerna som jag ville ha. Stora fickor, luva med ludd i, skön passform, vind och vattenavvisande och sånna där extra fickor i mitten fram som är till att värma händerna i. Skönt med värmarfickor för händerna och inte behöva trängas med plånbok och en kall mobil.

Dessutom var priset två tusenlappar lägre än den där rävjackan, så det var inget svårt val.

Barnen har fått varsin fodrad galonoverall från Didriksson. Köpte först en till lilltjejen, men tyckte att den är så praktiskt så storebror fick också en. Perfekt om när det blir slask i vinter. 

Dagarna och veckorna har rullat på i en rasande fart. Snart mitten på november och måste faktiskt erkänna att jag längtar efter att få plocka fram de där ljusstakarna och stjärnorna redan nu. Får se hur länge jag kan hålla mig innan jag skickar upp maken på vinden att rota fram adventslådorna.

Killen ska på 4-årskontroll i veckan. Ja, jösses vår stora, fina, kloka kille. Det är då man blir varse om hur fort tiden verkligen går.

Maken och jag har tillsammans (kors i taket), besökt Ikea några gånger och tittat på garderob, byrå och skrivbord till sovrummet. Inser att barnen blir större, likaså deras kläder och pappa i huset blir nog snart vräkt från den garderob han har i killens rum. 

Har hittat några modeller som vi är överens om, men det är ändå svårt pga det begränsade utrymmet. Ska vi ha tredörrars garderob och liten byrå, eller tvådörrars och en dubbelbyrå som kaaanske är snyggare, men ju ej sväljer mer "hängförvaring" som är det som vi kanske behöver. Dessutom blir det knappt någon skrivbordsyta kvar. Vi får finurla vidare.

Inga kommentarer: